fredag 26 december 2014

Tant på Turné!

Go fortsättning goa läsare!

Tant slog på stort under sin turné och bar sin fina militära medalj ovan sin fina författarskylt från Isaberg förlag

Hoppas ni har, och har haft det, fint, skönt och harmoniskt denna Julhelg!? Här har det varit ganska fullt upp med än det ena, än det andra. Det kommer jag visa lite av sen. Men vi börjar med några foton från de sista dagarna innan Jul då jag var ute på lite "turné" med böcker och bröte. 

På onsdagskvällen var jag ju i Långtbortistan och var närmare JP borgen än jag varit sedan jag slutade där hastigt och (o)lustigt, och framför allt abrupt, för snart ett år sedan. Så det var en stor stund att få ordna lite After Work och Julmyskväll där eftersom jag trodde och hoppades att flera av mina gamla kollegor och arbetskamrater skulle komma. Och si, det gjorde de!!! 

Fantastiskt kära återseenden, många varma kramar, kärleksfulla leenden, ryggdunkningar och en o annan puss blev det. 

Å så hade jag bästaste förläggaren Eva Månsson med mig som hjälpte mig på vårt lilla event på Familjen Ericssons City Hotel i Jönköping! 

Marchaller och en trottoarpratare välkomnade gästerna till vårt Bokevent och AW på City Hotel i Jönköping

Givetvis är jag en lojal Gudrun Sjöden ambassadör!!! Fattas bara annat :-) 

Pelle Jonsson bjöd ÄNTLIGEN på den GT han lovat i typ två år... 

Älskade underbara fina kollegor från JP kom till mitt lilla event!!!! Såååååå glad blev jag!!!!!!
Från vänster ser vi Sara, Karin, Therese, Simon, Kerstin och så Johan, Låww jo!

Smålands författarförbunds ordförande Erik Lindfeldt skålar med Dan Sylvebo, politisk redaktör på Jönköpings-Posten

Eva Månsson pratar med Yvonne från LRF medan Pelle ser lätt uttråkad ut...

Just när Erik Lindfeldt skulle gå hem stötte han på finaste Anna Hildingsson och kunde givetvis inte slita sig utan stannade en stund till! 

Politikerparet Roger och Carina Ödebrink kom och köpte några böcker och passade på önska God Jul!

Ett underbart brödrarpar!!! Ingemar Wetterheim som driver Fingalstorps Islandshästar med fina turritter i underbar miljö!

Ett gäng pantertanter dröjde sig kvar till slutet! Liisa, Mickan, Karin och Britt

Rara Anna Mårtensson kom och uppvaktade med en julröd Gerbera!
Dagen efter for jag direkt till härliga Nässjö Bokhandel!!! En fantastiskt spännande bokhandel där man hittar nästan "allt". Och mig...  
En av de första som kom fram och hälsade mig välkommen till  Nässjö var min journalistkollega och vän Jope från Smålands Dagblad! Skön lirare må jag säga!!! Han tyckte det minsann var på tiden att jag kom till Nässjö. "Även folk i Nässjö är läskunniga vet du Mickan", muttrade han ur skägget... 
De hade fixat och förberett så fint åt mig och mina signeringstimmar där. 
Bitte (om jag minns rätt) köpte hela bokserien till sin man. Glad var hon och glad var jag! 
En underbar och levnadsvis kvinna kom och pratade länge med mig. Hon skulle minsann säga till Biblioteket att hon ville låna alla mina böcker, för två gånger i veckan får hon besök av bibliotekspersonal inom ramen för projektet "Boken kommer" så nu skulle hon beställa mina böcker till kommande leveranser. Hon läser mellan fem och tio böcker i veckan, denna rara dam!!! 
Efter bokhandeln for jag till Smålands finaste delikatessbutik för fisk, skaldjur och annat genuint mathantverk - samt ett och annat genuint såsom Mustiga Mickanismer
Mustig Lantant med Mickans Glada Almanacka. Nu ska jag strax åka hemåt och börja göra jul hemma på gårn... 
Puss på Er alla mina finingar! See you soon!

1 kommentar:

  1. Anna Hildingsson8 januari 2015 kl. 13:23

    Vilket leende jag fick till där! Hahaha :)

    SvaraRadera