lördag 15 november 2014

Fullt ös på tanten - o tomten...

Finaste läsare! Nej då, jag har inte stupat eller gått ner mig i något surdike nånstans. Jag har bara så mycket att stå i! Här rustas det på alla håll och kanter inför söndagens bokfest. 


I helgen samlades ju hela klanen och vi hade vår sedvanliga julpysseldag på logen då vi klädde alla våra julbockar och gjorde ett tiotal adventskransar!
Jag sitter i stugan om morgnar och kvällar, i sällskap av Gårdstomten Bengt och ett gäng katter, och textar på kassar och signerar böcker - tänkte försöka förenkla lite så köerna inte blir så långa som sist. 
Alla hjälps åt på alla håll och kanter. Farmor har bakat klart och igår provsmakade vi adventsfikat på logen samtidigt som lokaltidningen var på plats. Då var även några från kören La Kör här samt Ida som ju kommer med alla blommorna på söndag. 




Jag är också oerhört stolt över att tidningen LAND tror så mycket på att mina alster passar läsarna att de gjort en HELSIDA bara med Mustiga Mickanismer!!! Hoppas hoppas hoppas nu att några läsare nappar runt om i landet så det kan trilla in lite beställningar... 

I samma tidning råkade jag även vara med i Landpanelen och mina kommentarer satte både tonen och rubriken. Fniss...







Bengt är med i alla sysslor! Han tycker det är mysigt att vara med på logen, men på kvällen börjar han frysa så då får jag gosa lite extra med honom och så får han följa med mig in i köksvärmen! 


Pressträff på logen! 


Dagens lokaltidningar på Småländska höglandet
-

Kontorsspecial i Vetlanda håller mina alster som förstaerbjudande i alla sina utskick samt i sina annonser, här i Vision Höglandets tidning


Men nu ska jag iväg från gården! Sitter och signerar på Björns Bokhandel i Vetlanda idag. 
Med avbrott för ett framträdande på Vetlanda Stads nya stadsscen SCENKANTEN! 


Välkomna på söndag alla fina goa vänner. 

Nytt sen sist är att min bästesyster Mia kommer med sina lilla lilla ursöta schetlandsponny Madicken och en fin lite vagn som ponnyn drar!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar