söndag 2 november 2014

VIKTIG MILSTOLPE I MITT LIV!

EN MILSTOLPE I LIVET!

Satt en stund i morse i köket med tända ljus, eld i spisen, kaffet puttrande med lockande dofter.

Jag tog en stilla stund för att faktiskt försöka ta in allt som hänt under det här året!

Idag släpper jag ju nämligen min fjärde bok, den som AVSLUTAR min första bokserie. Vad?? Avslutar? Jag började ju nyss känns det som...

Det känns så underligt att sitta här och finna orden som jag ska säga senare idag från Sagabiografens scen när dagens stora event ÅRSTIDFEST för alla sinnen börjar.

Tänk att jag idag ska tacka alla inblandade, alla nära och kära som gjort den här bokserien möjlig!!! Det känns stort. Högtidligt! Overkligt. Nervöst. Fantastiskt.

Det största tacket vill jag emellertid rikta till Dig! Det är du som läsare som är den absolut viktigaste personen i sammanhanget. Det är du och dina reflektioner som ger djup och mening åt det smått underliga livet som författare som jag numera har förmånen att ägna mig åt...

Oj, vilken dag som ligger framför mig!!! Jag samlar nästan ALLA de mina runt mig idag, syskon, släktingar, vänner, grannar och många andra!

Och redan har jag fått blomster och gåvor, titta här vilken underbar bukett jag fick bud om i fredags!!! Från min äldre bror Magnus och hans fru Tina! Sådan fin gest! Sådan omsorg! Och så fint de matchar kläderna. Eller tvärtom :-)



Jag känner mig som ett förväntansfullt och otåligt litet barn på julaftonsmorgon som sitter i köket med tända ljus, eld i spisen och kaffet puttrande med lockande dofter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar