torsdag 25 september 2014

Välkommen Gåzart!

Nu har det hänt igen. Jag har blivit med barn. Eller nåja, blivit med gås.

En jättefin, snygg och ståtlig gårkarl!



Hans namn är Gåzart och han kommer från vackra högt belägna Rösås här i Nävelsjö där jag och Husfar bodde några år.

Han hade aldrig badat innan han kom hit så nu gör han nästan inget annat.

Tänk va? För ett år sedan tog räven min Anki Anka och jag var utan ankor. För några veckor sedan dog min Otto-Lotta Gåskarl och jag var utan gås.

Nu har vänliga djurälskande människor skänkt mig både ankor och gäss i en strid ström så här på gårn finns nu Annie Anka o Anders Lindgren, de är två ankor av rasen svensk gul anka, här finns också Pälle, som är en kejsaranka som polar med Wanja som är en myskanka.

Och nu finns alltså Gåzart!

Tack Johan, Martina och Signe i Rösås för fine Gåzart! Jag tror och hoppas han inte ska flyga tillbaka upp till Rösås utan stanna här i sin damm med alla sina ankor...











3 kommentarer:

  1. Hej Mickan.
    Tack för mötet på bokmässan igår där vi konstaterade att vi hade gemensamma bekanta i Vetlanda (kanske till och med var släkt på långt håll).
    Din bok jag köpte, Höstliga Hiskeligheter, är verkligen njutbar att bläddra och läsa i. Jag skickade dig ett meddelande på facebook men jag tror inte du kommer att se det (det var något med att vi inte var vänner där och det gick inte heller att skicka en förfrågan)
    Men Tack än en gång för fantastiska bilder och härliga texter. / Lena H.

    SvaraRadera
  2. Lena!!! Tack goa du för din härliga och värmande hälsning!!! Nu gjorde du en lanttant glad! Bokmässan var i sanning en stor upplevelse, ett myller utan dess like och oj, sååå många spännande möten med fina människor - dig till exempel!!! KRAM LENA!

    SvaraRadera
  3. LYCKA är att öppna NJUTBART BLÄDDER.....och veta jag har tillgång till att njuta av dessa energigivande texter & bilder...kram på dig/ Ulrika

    SvaraRadera