tisdag 23 september 2014

OFATTBART!!!

Min goa fina rara omtänksamma positiva vänliga och peppande läsare!  
Vet du att just nu känns det nästan ofattbart!

 

För igår klickade jag på knappen och sände iväg alla texter och foton till min FJÄRDE bok på bara ett halvår! Ja, igår åkte innehållet till Mickans Vintriga Virrigheter iväg till min duktige trollkarl till grafiker, den erfarne och prisbelönade Rolf Elsner! 

Va? 
Hur gick detta till egentligen? Hur har jag klarat detta??? 
Jag? 
Jag som inte för så länge sedan kände att jag inte dög nånting till...

Det känns ofattbart! Men fantastiskt underbart härligt ofattbart!

Och som om inte det vore nog i lyckokänsla så åker jag ju om bara någon dag till Bokmässan i Göteborg där jag författardebuterar! 

Jag står i Isaberg förlags monter som är precis vid ingången, monterplatsen heter B01:02 och där är många olika författare och förlagskollegor! Så om du är i Götet dessa dagar, kom gärna och hälsa! 

Ja, tänk vad mycket som hänt! 
Och att det han hunnit bli fyra böcker - det var inte så länge sedan jag började på den första ju. 

Men detta är absolut inte min förtjänst. 
Det är MÅNGA som varit smörjmedel och påputtare i uppförsbackarna! 
Du är en av dem! 

Som läsare och påhejare spelar du en stor roll! 
Eva och Jan på Isaberg förlag spelar stor roll! 
Korrekturläsare Margareta spelar roll! 
Grafiker Rolf spelar roll. 
När det gäller vykort och almanacka spelar grafikern Kent stor roll.  
Min familj och mina djur spelar roll. Stor roll. 
Främst för att ha härdat ut - även om det är med mycket knapp marginal. 

Det vittnar följande dialog om som jag råkade höra i helgen mellan gårdens Morfar och Lilldräng, 6 år.

Lilldräng: Måfa?
Måfa: Ja?
Lilldräng: Vafför sitter Måmå hela, hela tiden bara vid datorn?
Måfa: Njaaa. Ja, jo, nu har det förstås varit ganska mycket... 
Lilldräng: Jaaa (med eftertryck) Hon sitter ju där jäääääämt! 
Måfa: Ja, fast... Du vet, det är ju hennes jobb.
Lilldräng: Men förr va hon ju i alla fall ute iblann o tog nårra kort...  

(Det var en tankeställare som hette duga och jag måste erkänna att jag reste mig strax därefter och frågade Lilldräng om vi skulle gå o plocka lite svamp - gissa om han blev glad! Och jodå - jag tog med mig kameran "o tog nårra kort..." ) 





Ps. På bokmässans sista dag, söndag 28:e, håller jag en föreläsning klockan 10 på scenen Another Story som ligger i G02:10 - på plan två.

Platsen är på Babels inspelningsplats mellan Se Människan och Molnet. Samtliga mässbesökare som löst entrébiljett har möjlighet att ta del av scenens programutbud. 

Framför scenen finns gott om utrymme för publiken med både sittplatser och ståbord. 

Scenen ligger i direkt anslutning till ett café så man kan passa på att ta morgonkaffet där om man möjligen tagit sig dit. Ds.

Som sagt, allt känns närmast ofattbart! 

Innerlig kram om dig! 

Din vän Mickan 

 

2 kommentarer:

  1. Sluta skicka SPAM mail tack!

    SvaraRadera
  2. Oj.... Har det hänt? Från vilken adress har de skickats? Jag har aldrig sänt SPAM i hela mitt liv så jag vill mer än gärna försöka kolla upp det! Du kan skriva direkt till mig istället så blir det lite enklare än att kommunicera anonymt. Sänd till mickan.thor@icloud.com så kan vi försöka klura ut vad som hänt! Men kul ändå att du hittat in hit till bloggen! Hoppas vi hörs snart då.

    SvaraRadera