tisdag 9 september 2014

Svårigheter

Nä hönni. Usch, vad det är svårt att planera ett föreläsning! Jag ska ju hålla ett fördrag på lördag då det är HÄLSOMÄSSA i Vetlanda för allra första gången. Som det anordnas hälsomässa i Vetlanda menar jag.

Det är inte första gången jag håller föreläsning. Eller jo. Det är ju första gången jag håller föreläsning på en hälsomässa - som anordnas för första gången...

Svårt är det hur som helst...

Känner ibland att jag hade behövt en kollega liksom. Nån att resonera med. Prata med. Bolla med.

Som om nån hade hört vad jag önskade mig kom en skata neddimpandes precis utanför mitt fönster och satte sig på en gren och kraxade fram att jag nu kunde prata på.



Så det gjorde jag.

Och efter en stund kändes det faktiskt bättre.

Men det är fortfarande inte enkelt att för första gången förbereda en föreläsning som ska framföras vid Vetlandas första hälsomässa där jag för första gången ska prata - för första gången på samma scen som Biggest Loserprogramledaren Mårten Nyhlén.

Sådärja. Nu var det sagt. Det är väl kanske där skon klämmer.

För första gången.



Nej, nu tar jag mig ett äpple från vårt äppelträd av sorten Rödluvan. Visst är det fina äpplen. Som vore det gjort av glas! Man kan nästan spegla sig i det. Jag har bara gnott det mot tröjärmen och så blir det så här fint!

Nu hoppas jag att jag ska känna mig bättre efter att ha inmundigat kunskapens frukt och få en riktigt fruktbärande och kreativ arbetsdag - så pass att jag kan komma förbi alla svårigheter...

Morronpuss med äppelsmak!


4 kommentarer:

  1. du..vet du <3 detta kommer du klara alldeles galant<3 vad du har kommit långt min vän...du lever din dröm...och det älskar jag <3 STOLT!!! över dig mickan <3

    ps.din bok ligger på mitt nattduksbord, och var och varannan kväll så läser jag en bit å ler så gott...mycket givande böcker du gör, på alla sätt och vis.....<3
    kramar från skaraborg :-)

    SvaraRadera
  2. Kära fina Anna! Så fint du skriver. Du är alltid så generös med både känslor, kramar och energi! Vilken bok har du intill sängen Anna? Vårboken eller Sommarboken? Tack för att du tror jag kommer klara föreläsningen - phu, jag liiiiiiider inför sådant här. Verkligen våndas och lider! Fattar inte faktiskt att jag tycker det är så himla jobbigt. Nåja, lite lindrar det faktiskt att du tror på mig och att du kramar mig. Ta hand om dig och de dina gumman. Vi hörs och kanske syns snart! Kommer du till bokmässan i Göteborg något Anna? Jag är där alla dagarna. Puss!

    SvaraRadera
  3. hej igen :-)
    tack fina,fina du <3 du ä inte så toki`du heller *hihi* <3 ;-) jo fistår du dä ä dä somriga samelsurierna ;-) som ligger på mitt nattduksbord, och känner jag mig själv rätt så kommer jag köpa flera av dina böcker :-)

    om du bara är dig själv hela tiden, det är det allra viktigaste <3 så kommer det gå jättebra <3

    bokmässan i göteborg?...när är den ??
    jag å två små damer och en stor dam :-) ska ner till göteborg till universeum i oktober vet jag än sålänge. men vem vet då jag ;-) då kanske det blir en resa till ?! :-) hälsa alla dina djur <3

    och lycka till nu vännen <3

    nu ska jag gå ut i skogen och ha min egna anna stund med en god bok å kanske kanelbulle :-)

    åter igen, lycka till nu <3
    största kramen till dig (som innehåller massa styrka) <3

    SvaraRadera
  4. baske mig...nu mellan 11 å 12 så var ju föreläsningen :-) dä blev lycka till önskningar i efterskott då ;-) jag kan tänka mig att en viss mickan känner sig lättad just i detta nu :-)

    kram igen goa du!

    SvaraRadera