torsdag 7 augusti 2014

Lokalmedia - Respekt!!!



Lokalpressens medarbetare är väl ändå fantastiska. De har här på min blogg hittat och läst berättelserna om mina OFATTBART VÅRLIGA VÅDLIGHETER i Strasbourg som hände under förra resan i maj månad. (tryck på länken om du vill läsa om vådligheterna och reseskildringen i maj)

Lokalpressen hade också läst om MINA SOMRIGA SAMMELSURIER  alldeles nyligen i Strasbourg och de upptäckte dimensioner i berättelsen som de ville sprida vidare till alla sina läsare!

Tack Vetlanda-Posten och Hallpressen för att ni såg ett värde i att berätta om mina små små små insatser i kampen för demokrati, humanitet och rättvisa.

Jag är tacksam och berörd över ert vidsynta perspektiv och över de många olika samhälleliga dimensioner ni fångar och förmedlar varje dag i min prasslande papperstidning! LÄS ARTIKELN HÄR! !

När intervjun var över frågade reportern "off the record":

- Men du skojar väl bara när du verkligen trodde att Sverige var med i VM?

- Nej, faktiskt inte. Det gick ju på alla tevekanaler hemmave - så det tog jag för givet! 

Sen lade jag till:

- Aha, så det var VM ... 

Då skakade reportern på både huvud, block och penna...

Jag mä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar