tisdag 15 juli 2014

National(s)katter!


Här är mina små National(s)katter! 

Vadå National(s)katter kanske du undrar?
Jo, de föddes på Nationaldagen! 
Då jag hade relaease på min Sommarbok!

Först föddes två av Grålla med Grållas mamma Gråssa som barnmorska. Några timmar senare, när Grålla var klar och hade hämtat krafter så iklädde hon sig barnmorskerollen då Gråssa började kättla. Tillsammans fick Mor och Dotter fem bäbisar. 
Tre killar och två flickor. 
UNDERBART SÖTA! 

Pappan är densamma till båda kullarna. 
OCH - som om inte det vore nog - är han pappa även till Randis bebis som föddes dagen efter att jag kom hem från Strasbourg. 
Vi får tro att det bara är i kattvärlden som en och samma hane betjänar dotter, mor och mormor på samma gång... 


Alfons är hopplöst kär!!! Kolla svansföringen på bebisarna! 









Så småningom vill några av mina national(s)katter finna nya människor som kan älska dem, vårda dem, ta omsorg och ansvar för dem och skänka dem ett långt och tryggt liv. I gengäld kommer de att skänka värme, kärlek, tacksamhet, glädje och spinna, jama, kela och stryka sig runt benen.

Så går du i "Bli-Med-Katt-Tankar" så kanske någon av mina National(s)katter är den som ska flytta hem till dig.

Men det är inte dags ännu - tills vidare kommer de att skänka mig (och den ständige "barnvakten" Alfons) mycket MissNöje :-)

Goförmiddag kära vänner!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar