onsdag 28 maj 2014

Bråda tider

Ojoj, man hinner inte med sig själv i desse dagar. Det är bröllop, morsdag, boksläpp, 50-årsfest, byamarknad och mitt i allt detta ska allt annat här på gårn låta sig göras. Vilket det inte gör...

Nåja, märrarna har fått nytt bete, Husfar freade och gjorde upp nytt stänge. Jo, han fick göra det själv för han blängde föraktfullt på mina nävar och mumlade något om att jag inte kunde frea längre med såna fruntimmersnävar.

Ja, det är inte lätt att vara tillstädes och hålla arbetsvalkarna i form i nävarna när man använder dem så mycket på tangentbordet som jag gör numera. Men får inga valkar i nävarna då.

Men valkar får man faktiskt av att sitta framför datorn och jobba!  Fast inte just i nävarna...

Förra veckan producerade jag Kyrkoprogram och Festprogram inför helgens jättefina bröllop. Jodå, ni ska få se foton, men inte ens det hinner jag göra nu.

Varför??? Jo, jag skriver på höstboken Mickans Höstliga Hiskeligheter!!! Den ska vara klar om bara några dagar, pust, pust, pust!

Så arbetsdiciplinen är tuff minsann, den svarta icke ljusinläppande rullgardinen är nerdragen hela dagarna och här bakom, i kolkällaren, sitter jag och skriver och klinkar på tangentbordet. Djuren deppar och blänger besviket på Husmor.

- Förr var hon visserligen borta hela dagarna men hon kom ju ut en och annan gång då åtminstone. Nu ser vi henne knappt aldrig, jo, på Qom Ut-dagen förstås...

Men igår tog jag en liten snabb lunchpromenad med mina fyrfota vänner. Då blev de lite gladare och blänger nu något litet mindre ...


Nej, nu ska jag skriva om fler höstliga hiskeligheter!

Kram på Er!

Auntie M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar