tisdag 25 mars 2014

Tänk & Tyck!!!



Kära bloggläsare! 
Säg nu vad ni tycker om den här framsidan till min kommande almanacka för 2015. Är jag i hamn tycker ni?

Månadsbladen får ni inte se - de är "hemliga". Ännu...

Men det är mer än bara ett foto på månadsbladen, det är litet annat också, så mycket kan jag berätta :-) 

Skriv direkt här i kommentarsfälten eller maila mig på mickan.thor@tele2.se 

Nu ska jag till Staden för att försöka fylla ut skyltfönstret - och ja, det är förstås inga problem att fylla ut det så länge jag är där och bygger, men det är ju liksom inte det som gäller... 



6 kommentarer:

  1. Jättefin framsida - som väcker nyfikenhet och habegär! Har ganska länge följt din blogg och glatts åt alla fina bilder i lantlig miljö. Har visat flera av dem för de äldre personer med demens som jag möter i mitt yrkesutövande, och bilderna har blivit omtyckta och flitigt kommenterade.
    Glada hälsningar med solsken i blick,
    Lovisa

    SvaraRadera
  2. Du gjorde rätt som slutade arbeta. Det du gör nu verkar mycket roligare, eller hur.Almanackan är jätte
    fin. Lycka till den 5 april- Då ses vi nog.
    Britt-Marie

    SvaraRadera
  3. Lovisa - vad rörd du gör mig med det du berättar. Nu gav du mig en helt ny dimension och inspiration av arbetet!!! TACK! Kanske ska man ta det på verkligt allvar det du säger och göra bildspel av fotografierna och komma ut och besöka äldreboenden och prata, berätta, sjunga och visa bilder... Som sagt, du gav mig verkligen en ny dimension, jag har liksom aldrig tänkt så att mina bilder kan betyda något så... Att det kan beröra inre strängar hos en medmänniska som drabbats av demens... Jag blir rörd Lovisa. TACK för att du berättade!

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym och Hej Britt-Marie! Tack för era tillrop - ni blir som riktiga små gladinjektioner för mig! Ja, Britt-Marie, jag fattade rätt beslut när jag slutade arbetet i Långtbortistan. Varmt välkommen den 5:e april!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Mickan! Självklart skulle ett besök av dig med allt du har att bjuda på väcka mycket minnen och glädje hos gruppen äldre, äldre-äldre och personer med demens. Jag har tänkt skriva till dig länge och berätta om det dina bilder ger! Tänka sig att det blev bok! Härligt! Massa lycka till med releasen!

    Lovisa

    SvaraRadera