måndag 1 april 2013

Katter & Blängsylta

Som ni kanske sett på påskkortet så tog jag inte med någon katt med på färden mot Blåkulla. Trots att de har tränat och visat för mig att de minsann kan balansera på kvasten. Se här hur Nils ligger i hårdträning uti tidig morgonsol.






Och likaså Katten Spöket....

Nåväl. Att lura katterna och åka iväg utan en katt på kvasten var ett dumt beslut.

Även om det kändes enklast så.

Det är ju så mycket att tänka på ändå.

Med kaffekannan och allt...



Men, det var ett dumt beslut, som sagt.

För igårkväll på Påskdagens afton avreste jag från ett blått Blåkulla i månljusets sken för att påbörja färden hemåt.



Och nu när jag kom hem hade gårdens fyra huskatter demonstrativt ställt sig på li de parad på strategiska platser längs trädgårdsgången.



Den ena blängde surare än den andra medan jag skamset vandrade förbi dem med kvasten i ena näven och kaffekannan i andra.

- Förlåt kissar, mumlade jag, hastade in och gjorde en försonande stor portion kattgröt med massor av burkmat.


En Påskens sista festmåltid som huskatterna även delade med några av gårdens skator.

Nej, det är inget Aprilskämt!



Önskar några sista fina goa påsktimmar!

Hälsar Eder Påsktant

Och så katterna förstås! För bövelen! Dem får jag akta mig för att förarga igen.

Jag menar, en sån jädra syrlig blängsylta som de bjöd på...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar