söndag 4 december 2011

Andra Advent...


Andra Advent!!!

Första Advent jobbade jag och hann inte njuta av någon mys på adventsmorgonen. For istället, å jobbets vägnar, iväg på en syrisk-ortodox mässa, vilket var mycket vackert!

Men efter ett rejält långpass på tio intensiva jobbdagar här jag nu äntligen hemma igen. Så i morse njöt jag fullt ut av att få möta andra advent!

Stegade först ut, genom snöblandat regn, till hungriga och väntande djur i lagårn. Men sedan alla två- och fyrbenta fått sitt och efter en tur i skogen var det gott att komma in i stugvärmen.

Väl inne träddes fötterna i raggsockarna, kaffet sattes på, ljusen tändes liksom en sprakande brasa i vedspisen. Tryckte in en ny julcd i spelaren, hällde upp rykande hett kaffe i muggen och med den i handen backades den generösa gumpen upp mot vedspisen och en välbehagets suck ljöd genom köket.

Åh, så gott med en härligt adventsmorgon hemma på gårn!

Fortsatt trevlig helg!

hälsar
Alice, Alfons, Blenda, Katten Spöket - och Frodig Husmor...











3 kommentarer:

  1. det verkar vara så mysigt där hemma hos dig...en sådan värme på något sätt..känner jag när jag kollar på dina bilder<3 varm adventshälsning till dig mickan:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade en helt underbar andraadvent!!! kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna och Ulrica. Jodå, advent blev fin - om än kort. Men det är ju så med det goa; Underbart är kort... Allt gott till er! Kram!

    SvaraRadera