torsdag 26 maj 2011

Vinterfåglar i majmånad



Det är skir försommar och den omgivande grönskan känns som mjuk kylande salva på bränd hy. Skön, efterlängtad, välbehövd.

Men nästan lika exotisk som Hackspetten ter sig i Kalle Ankas fotosafari blir vinterfåglarna i min småländska försommar. Stenknäcken, domherrar, pilfinkar, talgoxar och grönfinkar för ett vådligt liv ute kring mitt fågelbord.

Och äter. Massor. Precis som jag.

Så nu måste jag ut och fylla på. Åtminstone till fåglarna...

God morgon!





3 kommentarer:

  1. Vilka fina fåglar ni har på landet :) Du är så duktig som kan fotografera dem så bra! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hur i hela friden kan Du fånga så många fin fåglar tillsammans. Tycker bara jag ser Gråtappar vid fågelbordet. Hade för några år sedan en Spillkråka som hackade och stod i, men han har flyttat och vi saknar honom inte. Han var en energisk liten fridstörare.

    SvaraRadera
  3. Spillkråka - fridstörare??? Va i allsin dar Inga! Di där bönnera som kör sket dygnet om, helg som söcken - de kallar jag fridstörare! Hehe.

    SvaraRadera