söndag 15 maj 2011

Vårbad med komplikationer...


Anki Anka: - Du Lotta, kan inte du hålla ställningarna mot dogsen lite, jag skulle behöva ta och vaska av mig den värsta hönesketen o du vet ju hur triggade de där gamla tikarna blir när man plaskar i vattnet.

Lotta Gås: - Måste du plaska så förbenat då? Du vet ju hur triggade de där gamla tikarna blir när du plaskar i vattnet.

Anki Anka: - De va ju just dä jag sa.

Lotta Gås: - Ähum, ja de va de kanske.

Anki Anka: - Så hur blir de?

Lotta Gås: - Harkel

Lotta Gås: - Harkel igen. Nåja, bada då så håller jag ställningarna.

Lotta Gås: - För du vet ju hur triggade de där gamla tikarna blir när du plaskar i vattnet.

Anki Anka: (Tyst mumlande) - Du gör då skäl för namnet...










Sädesärlan Orvar: - De måtte va en jäkla massa hönesket hon har i pälsen, den där ankan, de va häcklefjäll va hon plaskar ikring!


Alice och Blenda går varv på varv runt dammen. Bevakar den plaskande Anki Anka men ger sig inte ned i vattnet.

Väntar ut Anki. Att hon ska vilja komma upp på land och soltorka lite. Då ska de minsann ta närkontakt!


Anki Anka: - Du Gåsen, nu går jag upp o torkar mig lite.


Lotta Gås: Neeeeej! För bövelen! Gör inte det!!! Du vet ju hur triggade de gamla tikarna är nu när du har badat!!!

Anki Anka: - Äh, de ä lugnt Gåsen! Softa ner dej lite nu va!

Anfall Alice!!! Jag tar härifrån så tar du andra hållet!!!

Okej, jag kör härifrån. Framåt Anka!!!


Lotta Gås: - Aaaaaaaankiiiiiiiii - AAAAAAKTAAAAAAAAAAAAA! De anfaller!!!!!


Anki Anka: Gulp!!! Jisses! Nu ryker väl fjädrarna bak i gumpen! Svälj!


Plums!!!


Nä nu jädrars! Era förbenade kloakråttor, jag är så trött på ert springande. Schas iväg era jädrans byrackor!


Iväg härifrån säger jag!


Jag skall giva dig på moppo, din gamla Blenda-Pirat. Göra dig enögd på redit!!! Grrrr!!!


RÖR INTE MIN KOMPIS!!!



Nöjd med att ha satt hundarna på plats tar Lotta Gås med sig Anki Anka och simmar ut igen. Säger surt:

Lotta Gås: - Håll dig till mig nu, jädra ankskrälle. O plaska INTE!!!!

- Du ser ju hur triggade hundarna blir när du plaskar.

Anki Anka: Morr. Mummel. Morr. Surt mummel.


Snopna hundar: - De va värst va hon blev sur, gåsaknäkeln!



Lotta Gås: - Jaha, så var det färdigt igen.

Suck.

- Hon vet ju hur triggade tikarna blir när hon plaskar i vattnet...

3 kommentarer:

  1. Gud.... vad härlig du skriver ja, som jag sagt innan du måste skriva en bok. Läser alla dina inlägg. T.o.m. min dotter läser dom nu.
    Sussie.S

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha! Där har du hittat rätt med ord och bild!!!! JÄTTEBRA!
    Alva är också riskfri att ha vid vatten...går aldrig i frivilligt.
    Kramar från Gårdby där syrenerna börjar blomma.

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig läsning! Man blir så glad!
    Marianne i Askeryd

    SvaraRadera