söndag 13 mars 2011

Nävelsjö Hembygdsförening

Se här!

Sådana vackra ting!

Jag åsyftar emellertid inte tanten bakom utan de båda tingen framför denna.


Se på den helt ljuvliga fantastiska underbara VÅRBUKETTEN!!! Med tulpaner, nejlka och ranuklar blandat med kvistar av vide och björk i vilka en och annan fjäder växer. Eller förresten, kanske är de bara ditsatta...

Denna bukett har gjorts av en kvinna här uppe i byn, Kicki i Naglarp som är så härligt flink i fingrarna och säljer härliga naturistiska saker under namnet Kickis Kransar & Krumelurer.

Och se på ljusstaken!!! Den underbara ljusstaken i trådslöjd, luffarslöjd, trådtjack, ja, du kan använda vilket ord du vill. Jag förärade min dotter och min svärdotter varsin sådan i julklapp men inte trodde jag att jag också skulle få den äran att äga en sådan här.

Denna är gjord av en annan kvinna här i byn, bortom Vråaskogen bor Ewa i Boda som gör helt makalösa konsthantverk i luffarslöjd!

Men nu till VARFÖR jag har förärats denna utsökta förplägnad? Jo, jag fick den av världens bästa och trevligaste styrelse i världens bästa och trevligaste hembygdsförening - NÄVELSJÖ HEMBYGDSFÖRENING. I denna har jag haft förmånen att vara ordförande ett antal år och vi har haft mycket mycket roligt tillsammans i vårt arbete med att göra vår bygd till ett härligt ställe att bo på, med gemenskap, kultur, evenemang, glädje, händelser och historia. Eller, som jag brukar säga, Nävelsjö Hembygdsförening verkar för dåtid, nutid och framtid.

Men min nutid är, som ju du, kära läsare, säkert har noterat, präglad av ett liv på språng och väldans få timmar "hemmave". Och bland när man är mitt uppe i ett fullspäckat liv och intensiv tillvaro tvingas man välja bort vissa saker - hur roligt och viktigt det än är...

Så har jag nu gjort med mitt ordförandeskap i världens bästa och trevligaste styrelse i världens bästa och trevligaste hembygdsförening - NÄVELSJÖ HEMBYGDSFÖRENING.

Tack alla kamrater och bybor och andra som kommit på alla våra evenemang, tack för ert förtroende och tack för gott samarbete. Verksamheten kommer fortsätta med samma glädje och intensitet så ingen behöver ens tro något annat! Men det får bli med någon annan vid rodret.

Och den som nu har tagit över vid rodret har flinka och följsamma händer om någon! Det är nämligen ingen mindre än trådslöjdskonstnärinnan Ewa i Boda!!!

TACK FÖR DE HÄR ÅREN!

Nu ska jag hasta iväg igen och fortsätta min bankrånarjakt. Nåja, åtminstone skildrandet av densamma... Hehe.

Morgonhälsning i all hast,
Eder Mickan

2 kommentarer:

  1. Tack själv, Kära Mickan!
    För allt fint arbete och all glädje du har spridit. Vi saknade dig på årsmötet, men du kom ju hem väl så småningom i alla fall.
    Många kramar Ewa och styrelsen i Nävelsjö Hembygdsförening

    SvaraRadera
  2. Tack Mickan för den här tiden jag instämmer med ovanstående talare! Vårbuketten var underbar... Kram från Britt och lycka till med ditt nya liv!

    SvaraRadera