torsdag 10 mars 2011

Lycka är...


GODMORGON KÄRA LÄSARE önskar Mickan och Katten Findus som sitter tidigt tidigt tilsammans i ottan vid datorn

Jo.

"Lycka är att äga sin egen tid och tanke"

Så skriver jag i en av mina egna små mer eller mindre lyckade Lyckoordspråk här brevid.

Nu är det dessvärre att jag varken äger det ena eller det andra.

Det gör att stunderna här med Er på Njutbart Blädder blir minimala. Om nu något med mig kan vara det...

Längtar till stunderna vid datorn. Igår kväll när stapplade förbi här i skumrasket slängde jag en blick in här i arbetsrummet innan jag stupade i säng, så insåg jag att datorn inte ens varit påknäppt på tre dagar. Ärligt talat har det nog aldrig någonsin hänt sedan jag blev med dator...

Men allt äro ju föränderligt, ja förunderligt likaväl, så jag kommer väl få tid för sådant snart igen får vi tro.

Tills dess får man glädjas åt små ordspråk och tänkvärdheter.

Såsom LYCKA ÄR att äga sin egen tid och tanke...

Gryningskram från oss här framför skärmen - en med och en utan morrhår...

2 kommentarer: