torsdag 7 oktober 2010

Frosseri i grådasket...


Idag verkar det baske mig bli dagsregn här i Smålandsskogen!

Det ligger ett lågt och grådaskigt grytlock över nejden och man gör inga kullerbyttor av väderglädje direkt. (Och väl är kanske det för om jag försökte mig på såna vidlyftiga lekamliga krumbukter skulle det antagligen sluta ganska eländigt...)

Men trots utebliven väderkullerbyttainspiration får man väl inte hänge sig åt misströstan. Nej, bättre då att anse att det gråa utanför fönstret legaliserar Frosseri!

Frosseri av det gröna, sköna, myspysiga, vackra, soliga och roliga.

Dit räknas definitivt höstpysslet som jag och mina två-, och fyrbenta kompisar ägnade oss åt bak lagårn häromdagen.

ENJOY!














5 kommentarer:

  1. Återigen en samling med fantastiska foton! Du är bara fööör skön alltså! Nävelsjös Botaniska Trädgård verkar det (...och zoo...)

    SvaraRadera
  2. Jag njöt =) mycket fina kort, bara älskar den svartgråa katten...
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder!! Man blir så glad....
    Marianne i Askeryd

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Man blir så glad....
    Marianne I Askeryd

    SvaraRadera
  5. Åh så roligt med sådan positiv respons! Tack alla glada! Ja, färger, höns, katter och blomster i kombination bjuder på Njutbart Blädder i kubik...

    SvaraRadera