söndag 15 augusti 2010

Snart ska ni få höra...

Kära läsare, idag gör jag min sista dag, förvisso en mycket lång och intensiv sådan, i Långtbortistan. I morgon, vilket förhoppningsvis blir en ledig dag, ska jag ta reda på hur mina många näckrosor ser ut när de är utslagna. Hela sommaren har jag bara sett dem som en hårt knuten knopp i gryningen och en trött sluten och helt tillbakagången knopp om kvällen. Men i morgon ska jag alltså få se hur de ser ut, med vilka åtbörder de slår ut och vilka former och färgnyanser de bjuder.

Men sen, men sen!!! Här på gården har just inträffat en sak som slår det mesta av tidigare inträffade saker. En händelse som inom släkten kommer bäras från generation till generation, kanske med lite mer krydda för var gång den återberättas. Husfar är i högsta grad involverad. En tysk turist därtill. Som var dålig i magen... Den senare allstå.

Detta kan ni inte missa, hade detta funnits på film hade vi vunnit det största priset på The most funny homevideos och fått miljoner nedslag på Youtube.
Men nu finns detta inte på film utan låt mig försöka skildra detta hemska och dråpliga i ord så ska du få höra på maken. Bokstavligen.

Håll utkik, samla dig, tipsa grannar och kollegor, kusiner och bryllíngar, vänner och ovänner - för snart kommer en berättelse utöver det vanliga...

Ja du milde!

Men först en megaarbetsdag till i Långtbortistan. Min sista:-)

Snart, mycket snart, är min extremarbetssamma sommar i Långtbortistan över och jag ska, likt gåsen Lotta, vila lite. Någon dag... Allt emedan jag samlar mig för att kunna berätta en förfärlig episod som just inträffat här på gården. Trots förfärligheten väcker det hela ändå stor munterhet...

1 kommentar: