fredag 25 juni 2010

Missommar...


I år kan äntligen den här helgen benämnas i sin rätta form. Allstå missommar. Alltför många år är verkligheten snarare mer i form av särskrivning; (I) miss sommar...

Jag vill önska er alla, mina kära läsare, en underbar midsommarhelg i hägnet av människor, djur, miljöer och kuriosa som ni tycker riktigt mycket om.

Själv inledde jag dagen med att i gryningen pussa på nykläckta midsommarkycklingar av rasen Skånsk Blommehöna. Samt en halvtimmes naturbad i min lyckopöl! Höet är torrt o fint o ligger färdigsträngat på åkrarna. Vill det sig väl kommer det in idag. Folk på intågande o vi blir tolv runt bordet med sill o nubbe. Kan livet bli bättre???

Glada tillrop och färgstarka midsommarhälsningar till Er alla från mig o annat löst folk o fä här på gården...

Yours Aunty M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar