måndag 22 februari 2021

Satt i solen en stund

Vädret ropade på mig. Solen glimmade förföriskt. Så jag klädde mig, tog mina ännu broddförsedda kängor, mina ispiggsförsedda stavar och gick försiktigt ut bak lagården där jag satte mig i Lutan en stund. Fick ganska omgående ta av mig jackan, mössan och vantar ty det var varmt och skönt i solen.

Jag blundande och vände ansiktet tacksamt mot solen. Hörde det härliga ljudet av droppande vatten från stuprör och lagårdstak där dagsmeja rådde i solskenet. Fåglarna kvittrade omkring mig så vederkvickande för både själ och kropp.

När jag stapplade in igen var jag i en lite bättre sinnesstämning än då jag gick ut. Lite vårkänsla i luften kan nära nog göra underverk. Tulpanerna på köksbänken glödde så vackert i eftermiddagssolen.

Nu hoppas jag på en god natts sömn och att jag får sova hela natten. Jag önskar även dig en god nattsömn med goda drömmar så att du vaknar utvilad i morgon och redo för att börja en ny dag. 

Mickan & Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar