tisdag 3 november 2020

Äntligen Hemmaförmiddag!

Idag skymtade solen fram då och då under morgontimmarna. Jag blev så sugen på att gå ut, vilket inte blir så ofta nu när jag jobbar så mycket, både i Hemtjänsten och i datorn med olika uppdrag som måste prioriteras. 

Men i morse gick jag ut. Gjorde fint hos de unga vaktlarna, hos kycklingar och äldre vaktlar. Även hos de vuxna, "de mönne" hönera... 

Tittade över de övervintrande moderplantorna inne i lagårn samt alla sticklingar ute i växthuset. Allt såg bra ut! Tog en promenad efteråt med vovvarna och ett par katter, fick till och med mig Husfar men han fick stanna några gånger på vägen på grund av sin värk i ländrygg och höft. Stackarn! :-( 

Här bjuder jag på några foton från min förmiddag här hemma på gården :-) 





















1 kommentar:

  1. Tack, för att jag fick följa med på rundturen
    på er gård! Vi har också haft en solig dag här. Trevlig kväll önskar Sivan

    SvaraRadera