tisdag 12 maj 2020

SKITKUL PÅ LANDET!

Hahaha, jag bara MÅSTE dela en just upplevd liten anekdot med er.

En tankbil som sysslar med att tömma avloppsbrunnar stannade här på gården. Jag satt här vid mina datorer och såg en välbyggd man som först gick till vattenbrunnen men sen snabbt hastade vidare ned över lagårdsgatan och försvann ned mellan boden och lagårn.

Jag insåg att detta nog tarvade en insats från tant så jag gick ut. Sket i att ta på mig några dojor utan tassade ut på gårn i raggsockor.

Bara sekunder senare kom mannen pilandes tillbaka och rundade boaknuten i sin jakt på skitbrunnar. Vi möttes på mitt på den nylutade häradsvägen.

Jag sa:
- Söker du något?
- Ja, bajs!!!
Öh....
- Mitt bajs, frågade jag?
- Jag vet inte, sa han.
- För mitt har ni redan hämtat, bara för ett par veckor sedan.

Han sa adressen dit han skulle och jag visade vart gårn som han sökte var belägen. Jag reflekterade plötsligt över hur snygg bajshämtaren var, över hans stockholmsdialekt, hans glimrande öronhänge och fina supercharmiga leende.

Jag sa:
- Sån dialekt och så snygg och så ägna sitt liv åt att köra skit???

Han svarade rappt.

- Ja, men jag tjänar sktibra, och tillade därefter med plirande ögon;

- Och så får jag träffa skitsnygga kunder, sa han och blinkade flirtigt med ena ögat.

Hur salig blev inte jag...

Jag ringde upp ägaren till den aktuella bajsbrunnen som var målet för den snygge bajshämtarmannen.

Jag och bajshämtarmamnen trängde ihop oss vid min telefon på vilken jag slagit på högtarlarfunktionen medan husägaren i telefonen berättade för bajshämtarmannen var hanses bajsbrunn låg.

Placering förtäljdes och bajshämtarmannen och grannen var rörande överrens. Plötsligt insåg jag att den snygge bajshämtarmannen och jag inte höll tvåmetersavståndet och jag sa:

- Men gud, vi håller ju inte på restriktionerna!

- Äsch, sa han, så länge vi inte pussas så...

Jag reagerade impulsivt och utbrast:

- Mmmmm, fast det kunde jag nog annars ha tänkt mig.

Han sa:

- Jag mä.

- Vet du, jag kommer efter att Corona är över. Och då ska jag ha polerat upp min röda bajshämtarbil så att den blänker, sa den snygge bajsmannen och klappade på bajsbilens tank några gånger.

Alltså ibland är det jäkligt kul att bo på landet och värdesätta små, små saker och samtal...

6 kommentarer:

  1. Låter som om man bör flytta ut på landet. 😉 Vem kunde tro att bajs var så romantiskt. 🤩

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja det var en nyhet även för mig Lisbeth :)

      Radera
  2. Ha,ha! Härligt att få skratta lite i dessa jobbiga tider! En fortsatt trevlig dag önskar Sivan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst behöver vi lite glada och ystra input i coronatid! Kram Sivan

      Radera
  3. Undrar hur detta slutar!!?? Ha,ha ett gott
    skratt fick man i alla fall!!! Det för-
    länger ju livet sägs det!!! Hur som helst,
    Du är för härlig!!!Kram på dej och en fin
    tisdag i sol och även regn!!(behövs)M.

    SvaraRadera
  4. Tack M! Ja du, det var roande på många vis och jag ler både utanpå och inuti när jag tänker på det! Kram till Sjunnen <3

    SvaraRadera