söndag 5 april 2020

Lille Husfar

Gomorrhår finaste ni alla!
Jag sitter här och kurar gryning i mitt älskade kök. Har faktiskt en bukett tulpaner bredvid mig som Husfar överraskade mig med igår.

Både vackert att se på men kanske är det ändå gesten som värmer mest i hjärtat.

Ja. lille Husfar, bland är han ett vresigt gubbskrälle gjord av vreborr o tvärträ och i nästa stund en liten gosig pluttesnutt som jag älskar vansinnigt mycket.

Han kom hem med blommorna och sa: Jag trodde kanske de här skulle pigga upp dig lite älskling!

Jag blev genast litet gladare!

Här i mitt kök så här vi fyratiden på morgonen finns ett nytt inslag i ljudbilden som brukar bestå av vedspisens sus och kaffebryggarens murrande.

Vad, undrar du kanske?

Jo, det otroligt söta gulliga bedårande pipet av kycklingar. Två stycken har kläckts inatt i min äggkläckningsmaskin. Sååååå fina!

Jag älskar djur. Verkligen. De här äggen har en hamburgerhöna (jo rasen heter så) gått och tjuvvärpt i katthuset i vår och för tre veckor sedan tog vi in 24 av dem och lade i vår äggkläckningsmaskin. Och nu börjar resultatet visa sig.

 Det påminner mig om en gång för många år sedan då jag kläckte fram mina första kycklingar i maskin och åkte hemifrån och kom på att kycklingarna måste skyddas från eventuella katter. Fort som attan ringde jag Husfar som omedelbums vidtog åtgärder. Visst är lappen söt? Och även Husfar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar