torsdag 9 april 2020

Platt fall i leran

Igår lagade jag massor av lasagne på alldeles nymalen färs (välsignade Helges Livs med sin fantastiska delikatessdisk!!!) rikligt med nyriven ost i bechamelsåsen som jag kokade. Och sedan monterade jag lasagne i flera folielådor, körde med färska plattor idag, senast hade jag hårda plattor med spenat i.



Idag skulle jag åka till nära och kära och dela ut lite mat men ville också ha med lite glädjeblomster från Kärr till Lillafarmor Ingrid. Påskliljor plockade jag här ute runt dammarna men björkriset gick jag ner i ängen för att plocka. Det gick sådär...

Klumpiga jag! Haha.



Nåväl, Lillafarmor blev glad för både besök, mat och blomster. Jag ställer sakerna på trappan, ringer på dörrklockan och så går jag ut några meter på trädgårdsgången. Vi tror och hoppas det är riskfritt.

Glada blev även de andra som jag delade ut Mickans Lasagne till. Det känns så fint att glädja andra människor med små gåvor som en matlåda, några Kärraägg och kanske lite blomster. Det gör även mig lite gladare!

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin onsdag. Och glöm inte tvål o vatten, handsprit och att hålla avstånd!

Puss o Kram,
Mickan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar