onsdag 8 januari 2020

Nytt år - nya tider


Nu har jag julat av och gjort köket luftigt och ljust. Hoppas att det ska kännas inspirerande och lustfyllt att sitta här och jobba.

På skafferidörren har den nya almanackan vi fick i Julklapp kommit upp så jag blir glad var gång jag går in i skafferiet - och det gör jag rätt ofta...

I helgen har Husfar hållts i skogen och jag har donat här inne. Nyårsmiddagen som vi inte orkade äta åt vi till lunch en dag, varmrökt lax, dill och citronkokt sparrispotatis, hovmästarsås och färsk sparris - det var gott!

Har invigt mina sköna vandrarstövlar jag fick i julklapp - liksom de nya raggsockorna med höns, tupp och kycklingar på.







Det här fantastisk söta änglaspelet med små katter som snurrar runt fick jag i present på vernissagen av Leffes Liv av dottern till Leffe som kom. Jag har bestämt att änglakatternas närvaro gör gott och att det fina ljusspelet innehåller inspiration. Så nu har jag det alltid intill min arbetsplats. Går jag upp så tar jag med det även dit upp! Tycker det är så gulligt!

När jag sitter uppe i skrivkammaren fryser jag alltid, trots hett the, tända ljus, raggsockor och torgvantar, nu har Husfar satt dit ett element som jag knäpper på då jag sitter där och jobbar. 
Såååå mycket skönare! Och nu sitter jag mycket uppe i kammaren för jag jobbar med mitt
bokprojekt - Leffes Liv. Måtte jag komma i mål med detta ty oj vad mycket tid och kraft (och pengar) jag lagt på detta projekt. Men den här författarvärlden är inte så lätt, förlagsvärlden ännu svårare. 

Jag kan bara jobba vidare och göra mitt bästa och se vad som växer fram - vem vet, kanske kan det bli något bra... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar