söndag 30 juni 2019

Leva som man lär...

Kom - vi följer med Husmor på fotorunda!
Går här på gården, olycklig och vemodig dag efter dag i saknaden av de fyra medlemmar av Tasspatrullen som blev sjuka och tvang lämna jordelivet ganska snabbt efter varandra.

Jag känner mig ensam och sorgsen. Tycker inte något är särskilt roligt.

Men -  jag brukar säga till andra att man ska titta på - och värdesätta - det man faktiskt har istället för att fokusera på vad man INTE har. Jag får försöka leva som jag lär, tänkte jag. 

Så i morse tog jag med min goda vän Nikon (min livskramrat kameran :-)) och gick en runda i all enkelhet här hemma på gården och fångade lite ögonblick och ögonfägnad än här, än där.

Nu delar jag detta med dig.

Var rädda om varandra, var rädda om var dag och stund. Var generös med kärlek och leenden - det kommer tillbaka i retur! 
























Ponnierna står i skuggan under den väldiga flädern





En svala flög snabbt och dök för att ta en slurk vatten











Vattnet syns knappt för vegetationen









1 kommentar:

  1. Blir såå... glad över att få se dina
    härliga djur och dina fantastiska fina
    blommor igen!!!Ja, man får glädja sej
    över det man har!!!Vi grattade vårat
    äldsta barnbarn igår på 19 års dagen!!!
    Det var något att glädjas över!!!
    Ha det nu underbart!!! Kram Monica

    SvaraRadera