lördag 6 juli 2019

Uppdrag Ninnibuketter


Har nu fullföljt mitt uppdrag som givits mig av Son och Sonhustru.

Uppdraget, som hade sänts mig igårkväll då jag redan sov, lät:

"Kan du plocka två Ninnibuketter som vi kan ha som fin dekoration på serveringsbordet?"

Vid halvfyra i morse svarade jag att jag gärna gör det.

Vovvarna, jag och ett par katter gick på blomplockarrunda och samlade in materialet till Ninnibuketterna i en korg.

Så ställde jag mig vid trädgårdsbordet och skapade två Ninnibuketter.

Nu är de levererade till Nävelsjö Bygdegård där Son och Sonhustru idag håller fest för att fira sina respektive trettioårsdagar! 

Hoppas Ninnibuketterna kommer tilltala gästerna.

Trevlig helg önskar jag er alla, mina goa fina följare!

Mickan















2 kommentarer:

  1. Men, Mickan du kan ju trolla!!!
    Få till två så fina buketter från
    naturen. Mysigt med dina hundar och
    katter som följer dej!!!
    Va trevligt med fest för 30-åringarna,
    vår son fyller 40 om tre veckor.
    Nu får ni ha det så kul!!! / Monica

    SvaraRadera
  2. Då ska du också på fest snart? Det var fint o trevligt ordnat igår, även om jag inte stannade länge så uppskattade jag stunden där. Kanske ska du plocka blommor till din sons 40-årsfest också? Kram.

    SvaraRadera