söndag 30 december 2018

Glädje o Glitter


Idag har vi äntligen fått träffa Lowisa och krama om henne. Det var natten mellan julafton och juldagen som hon blev akut sjuk och snabbt ambulanstransporterades till Höglandssjukhuset i Eksjö där operationsteamet redan stod redo då amulansen anlände.

Ett elakt tarmvred gjorde att det höll på helt galet för både Lowisa och flickebarnet i magen. Men tack vare fantastiskt skicklig sjukvårdspersonal och helt fantastisk vård på intensiven i två dygn kunde Lowisa förflyttas till Länssjukhuset Ryhov där hon placerades på Kvinnokliniken där de har den allra bästa beredskap om nu bebisen ändå skulle ivras att komma ut i förväg.

Men allt ville vår väg. Gud ske pris. Förlossningsvärkarna klingade av. Lowisa hämtade sig sakta sakta och idag har vi fått hälsa på henne på sjukhuset.

Fina lilla gumman. Några presenter till den lilla i magen blev det visst också....

Nu är jag gladare om hjärtat och lättare till sinnet. Så jag har rent av bestämt mig för att i morgon, Nyårsafton, då jag ska vara med i Sveriges Radio Jönköpings Nyhetspanel mellan klockan 09 och 11 på förmiddagen - jag då kör jag glitter all the way out!





3 kommentarer:

  1. Gör du helt rätt i !!! Såå.. skönt att se
    att framförallt Lowisa mår bättre!! Men att ni oxå har fått glädjen tillbaka!!!
    Ha nu en bra sista dag på året!!
    Lycka till i nyhetspanelen !! Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Skönt att det gick bra för Lowisa. Roligt att du ska vara med på radion i morgon. Jag ska lyssna när jag förbereder maten.
    Kram från Sivan

    SvaraRadera
  3. Varför händer allt sånt där på jul undrar jag? skönt det gick bra man känner sig så lite och maktlös när livet slår till sådär! ha en god fortsättning på nya året! kramisar <3

    SvaraRadera