torsdag 20 juli 2017

Lite ynklig. Gnällig. Är jag.




Lite ynklig. Gnällig.
Är jag.

I huvudet mitt har ett hundratals cikador trängt sig in och sjunger gnisslande och högfrekvent.
I bröstet mitt har små nubb med hullingar trängt sig ned och river och skär i lungor och luftrör.
I munnen min har någon giftig vätska trängt sig in och orsakat små blåsor och svullnad.
I ögonen mina har små små sniglar trängt sig in och gör ögonen simmiga och rinnande.
I näsan min har pyttesmå fjärilar trängt sig in och fladdrar med vingarna så pass att nysningarna inte vill upphöra.
   
Under dessa ömkansvärda (?) omständigheter är det lite tufft att sitta och redigera omfattande textmassor för kunds räkning. Men tidspressen kräva detta... 

Lite ynklig. Gnällig.

Är jag. 

Men trädgårdens Rosa Helenae är otroligt vacker - synd bara att jag inte kan känna dess doft... 


2 kommentarer:

  1. Det är ju synd om dig, det är inte gnäll. Hoppas du mår bra idag.
    Kram
    Sivan

    SvaraRadera
  2. Med lite medsympatier från dig känner jag mig genast bättre. Tack min fina vän Sivan!!! KRAM om sig!

    SvaraRadera