torsdag 15 januari 2015

Doft av dofter


En längre tid, ja i veckor faktiskt, har jag varit täppt, lite rosslig och ansträngda rinnande ögon.

Eftersom jag tillhör den sortens människor som gärna törstar efter och tappert söker såväl empati som sympati, beklagade jag mig för en stund sedan ånyo för min man.

Och min man, som är en klok man, för att va en man, svarade lika trött som tonlöst:

– Du har inte funderat på um dä kan va alla di däringa hyacintena du har överallt, di stinker ju rätt mye…

Jag tittade förvånat på honom och sa klentroget: 

– Men nä, det tror jag inte, det är ju inte så många…

Men sen, när han gått ut, gick jag runt och räknade. Öh… det är 23 stycken hyacinter här i olika arrangemang…

Och eftersom jag alltid köper lökar som det står ”stark doft” så kan han ju faktiskt ha rätt.

Speciellt rätt kan han kanske ha när Husmor i just det aktuella huset är en lanttant som rejält allergisk mot det mesta.

Hm…

Tänkte inte på det…

1 kommentar:

  1. Här sitter en här som är hyperallergisk mot dom....och vi fick slänga ut granen oxå för att jag fick en allergisk hybris av den...så ut med di små blommerna vännen! kram!

    SvaraRadera