tisdag 3 september 2013

Smålands Narnia

När man vandrar på slingrande småländska stigar och skogsvägar kan man i sanning överraskas. Idag vandrade jag rätt in i vad som måste vara verklighetens Narnia!

Plötsligt stod jag i en underbar skog där septemberljuset silade sig ned genom ett grenverk i brytning mellan grönt och ockra för att slutligen sprida guld över mossa, sten och frodiga ormbunkar. Där fann jag mig plötsligt omgiven av vad som kändes som en flock vildhästar, om än mycket små och mycket vänliga sådana...



Narnia är en trollbindande fantasivärld där alla djuren kan tala. Och pratar med djuren gör jag ju alltid - för ni vet väl hus Husfar säger;

- Du är ju Käringa sum tjötar mä hästar istället för Mannen sum talar mä hunnar... 

GOMORRON!!!

1 kommentar:

  1. hej vännen<3

    jag får verkligen gratulera till eran 27års dag som par<3
    vad fint du skrev oxå..jag kom på mig själv med att le när jag läste om det höga skyddande gräset..... vilka fina minnen ni verkar ha<3 den där kärleken du vet<3 det känns go`den :-)

    och bilden på hästarna.....som att befinna sig i ett paradis<3 oaooo...

    varm kram om dig

    SvaraRadera