torsdag 14 april 2011

Pragmatisk Premiär


Det har ju varit ett par mjuka milda dagar - har jag sett genom fönstret...

Vårligheten måste även ha nått fram till självaste Husfar för igår kväll då jag kom hem luktade det brandrök ända ut till maskinhallen där jag hade ställt in min trogna bil efter ännu en dag av gott samarbete.

När jag kom runt knuten, korsade vägen och kom in på trädgårdsgången, där några av huskatterna satt och bildade välkomstkommitte åt sin i vanlig ordning sent hemkommande Husmor, insåg jag doftens tillblivelse.

Husfar hade tänt i utebrasan för första gången i vår! Och själv stod han där intill brasan och log. Jo, det är sant, han log!

Alldeles omtumlad över detta, i mitt tycke, romantiska tilltag, och, inte minst, över leendet, gick jag honom glatt tillmötes under berömmande och uppskattande tillrop.

- Men åh, vad mysigt!
- Nä, men har du tänt i brasan?
- Oh, kors, vad trevligt att komma hem och mötas av det här!
- Det var minsann en rolig överraskning!


Att sedan tilltaget visade sig vara påkommet av en mer pragmatisk och fundamental anledning lät jag inte förta glädjen.

- Ja, datumet på de däringa grillköttet gick ju ut å vi måste la äta opp at innan det går ut ur skafferiet självt...

4 kommentarer:

  1. Hej !

    Vilken underbar blogg du har - en av dom bästa jag läst. Och för att inte tala om vackra kort.
    Helt underbart....jag njuter riktigt när jag läser.

    Sussie.S

    SvaraRadera
  2. Men oj så fint du skriver och säger Sussie S!!! You really made my day! Tack oxå Eva och Gladmymlan, blir alltid glad när ni har tittat in o lämnat en tass till avtryck, hihi!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig man du har ;) Det märks att han är far till Ludwig eller ska jag säga Bull är lik Bill! Ha en trevlig kväll :) Det ska vi försöka ha i alla fall. Din dotter och hennes familj kommer hit på middag ikväll :)

    SvaraRadera
  4. Å Mickan ! Jag blir så glad och lycklig när jag tittar in hos dig ! Dina bilder känns i själen! och det var alldeles för länge sen jag hann titta hit. Din nya vinjettbild är uuuunderbar, vilken solkatt !!! å vilken pose.
    Ha en underbar helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera