lördag 8 maj 2021

Journalist - igen!!!


Är så glad och vill dela min glädje med dig!!! 

Vet ni vad??? Jag ska försiktigt ska ta mig tillbaka in i jobbet som reporter i dagspress igen. Tillbaka till att arbeta som journalist – det ilar till av glädje, förväntan och en smula pirr av nervositet när jag tittar på ramavtalet jag tecknade häromdagen som inhoppare på Vetlanda-Posten och som löper ända till valborg nästa år.

Jag har bara sex veckor klara för heltidsjobb ännu men om jag sköter mig och gör ett fullgott arbete, finns ju möjligheten att jag får hoppa in och jobba mer. Jag är så himla, himla glad över detta och det känns som att jag famlat mig fram till rätt tuva som kommer att bära mig.  Har famlat i flera år om ”vad jag ska bli när jag blir stor” och hur jag ska försörja mig. Hur jag ska få ett bättre självförtroende. Hur jag ska använda och utveckla de kunskaper man har begåvats med. Nu har de nattliga ångesttimmarna, grubblerierna och oron inför framtiden nästan helt upphört och istället känner jag förväntan, nästan lycka faktiskt.

Jag vågar inte gå tillbaka till vården på grund av min hälsa, är inte fullt så stark ännu, trots att jag är ganska trägen med att göra övningar för att stärka nacke och axlar. Har bland annat svårt för lyft och andra belastningar på kroppen. Men journalistjobbet hoppas jag klara!!!!!!

Måste även berätta hur det gick till att jag, likt en ung student, sökte sommarjobbet som journalist. Det var efter en av dessa jobbiga nätter då jag är vaken och grubblar och känner sådan uppgivenhet inför framtiden.

På morgonen då jag tittade i lokaltidningen föll genast min blick på en stor annons att man sökte sommarvikarier. Jag tog det som ett tecken ovanifrån och tänkte att det här måste vara meningen. Så jag sökte jobbet – och fick det! Såååååå… GLAD!!!

Hoppas att du vill dela min glädje!


1 kommentar:

  1. Är nog lika glad som du är!!! Jätteroligt!!!
    Och att du valt rätt yrke för din del gör ju inte saken sämre!!! Vården är ju så tung (du måste tänka på dej själv!!)
    Tänk va fort det kan vända(plötsligt
    händer det)till lycka glädje.Idag har vi
    glädje det är 45år sen vi blev föräldrar
    första gången!! Då var det oxå en söndag
    som vår dotter Sanna såg dagen ljus!!!
    Men en varm och solig dag,vilket vi inte
    kan skryta med idag. (men det kommer)
    Riktiga Lycka Till Kramar till Dej!!!/M.


    SvaraRadera