tisdag 4 maj 2021

Glimma är piggare!


Vår lilla valp Glimma har varit mycket svag och jag trodde ett slag att vi skulle förlora henne. Men vi har kämpat på med stödmatning, sockerlösning på tungan, värmekudde och jag har haft henne nedstoppad i behån så hon fått både närhet, värme och kärlek. 

Husfar har gått upp om nätterna och stödfodrat, vi vågar inte låta mig stappla ned för trappan mitt i natten då jag ju har dålig balans. 

Vi har stått i kontakt med hanhundsägarinnan som gett oss tips och råd genom de här dygnen. Lowisa har också engagerat sig och hjälpt till att stödutfodra Glimma. 


Nu har hon mirakulöst återhämtat sig en del och orkar dia själv och fajtas tappert om spenarna med sina kullsyskon trots att hon är minst. Hon har också ökat i vikt och visar mer vilja och iver att äta på mamma Mini. 



Vi är så oerhört tacksamma att det förhoppningsvis har vänt och att hon känns mycket starkare igen! 

Nu håller vi tassarna att det fortsätter i rätt riktning för lilla Glimma!!! 




1 kommentar:

  1. Ja,det gör vi!!! Hon är sååå.... söt lilla
    Glimma!!! Duktiga ni är allihop som gjort allt för henne.
    Regniga (12mm) kramar/M.

    SvaraRadera