torsdag 19 november 2020

Vinden dånar och viner runt knuten

 


Vinden dånar. Det viner runt knuten och knakar i väggarna. Vindspelen spelar hysteriskt i träden. Flaggstångslinorna slår hårt, hårt mot stången med piskande ljud.

Inomhus råder emellertid frid. Ljusen fladdrar vackert och sprider ljus över köksbänkens kondoleansbuketter och kondoleanskort. Kaffet är klart och jobbarmackorna meckade. Är en aning sliten efter många jobbpass på raken. Igår lämnade jag gården vid halvelva på förmiddagen och var inte hemma förrän vid tio på kvällen.

Inte sovit så bra på grund av de dånande vindarna som drev upp mig ur sömnen med alla sina ljud, ljud som jag sedan stormarna Gudrun och Per, finner ganska ångestladdade och oroande. Men än har inte strömmen gått och kanske mojnar vinden litet framåt morgonen så att vi förhoppningsvis slipper bli strömlösa.

En ny dag håller just på att randas. Jag ska ”adjögosa” lite med finvovvarna innan jag åker till Staden. Hälsa på kollegorna, studera och planera dagens arbetsschema, ta på mig visir och handskar som vi alla bär i hopp om att minska risken för spridning av Covid-19 till våra gamla och sköra, och ge mig ut i staden för nya möten och tjänster.

Vi önskar dig en fin och värdefull Thorsdag!

Mickan & Co

1 kommentar:

  1. Så fint!
    Vad är din instagram? Fick ett ex av din bok och har haft högläsning på min sjöjungfrusida 💙
    Ny sagovideo ute från sjöjungfrun 😍

    https://www.instagram.com/tv/CIDq5hHH-eT/?igshid=1lqz9vwcrgrmw

    SvaraRadera