torsdag 23 april 2020

Orostider...


Vi lever i en märklig tid i och med Coronaviruset och många äldre hålls isolerade på äldreboende eller i sina hem. Jag försöker göra små gärningar för att försöka sprida lite glädje så gott jag kan. 
Bland annat signerade och paketerade jag bokpaket med mina fyra årstidsböcker i vilka jag stoppaade jag i några av mina gladaste vykort. Dessa åkte jag med till Vetlanda och skänkte till kommunens elva äldreboenden. Jag hoppas att i alla all någon blir glad av att botanisera i böckerna som är fyllda av foton på djur och natur och småländsk landsbygd. 



En annan sak jag gör är att göra storkok och mecka matlådor som jag åker ut med till  nära och kära, bland annat klanens farmor Ingrid. Det är kanske inte så roligt att ställa sig att laga mat när man är ensam hela dagarna. 


Det känns gott i mig själv att göra dessa gärningar. Jag själv känner både rädsla och obehag och på något sätt blir jag lite lugnare av att försöka göra något för någon annan. 

Vi måste vara rädda om varandra och ta hand om både oss själva och varandra. 

Kram Kram  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar