tisdag 1 oktober 2019

Årets första oktobermorgon

Oktobermorgon. 
Årets allra första. Såg genast på morgonen att det var ett speciellt ljus ute. Frågade hundarna om vi skulle gå ut - det var de förstås genast med på. 

Strosade omkring här på vår gård med våra få djur och på granngården med alla fina Simmentaldjur.

Solen stod fortfarande lågt och kastade långa skuggor som rann bort över ängar och vägar. Nätterna blir allt kallare och tung dagg bildas i grödorna, ibland blir det rent av vitskimrande frost. 

Tidens gång. 

Jag kan inte säga att jag älskar den här tiden, jag blir vemodig och ängslig över alltings förgänglighet. Får ångest över det mörka halvår som väntar. Ensamheten. Mörkret. 

Men - jag försöker uppskatta det fina som ändå erbjuds i dessa höstliga tider.   

















2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på djur och natur
    du tagit. Färgerna är fantastiska på
    hösten. Men sen kunde det varit jag som
    skrivet orden om mörker, ensamhet och
    vemod!!!Sen kommer den jobbiga vintern
    på det!!! Vi får njuta av det fina som
    är nu, Mickan!!! Kram från hösten i Sjunnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har det ju faktiskt varit några helt fantastiskt fina dagar! Kram Monica

      Radera