torsdag 11 juli 2019

Mitt gröna refugium

Är fortfarande skör, låg och jag sörjer mina djur.

Drar mig undan.

Boar in mig på terass och veranda som tillsammans utgör mitt eget gröna refugium där jag får vara alldeles ensam. Precis så som jag vill ha det.

Försöker göra fint och ombonat, skapa platser där jag kan sitta med en katt i knät och hundarna vid mina fötter. Låta tankar komma och gå. Låta känslor komma och gå.

Försöker göra det rofyllt omkring mig i förhoppning att mitt inre ska fyllas av rofylldhet och lugn.

Skapandet i sig är ganska rofyllt. Att pyssla och syssla.

Delar med mig av några glimtar från mitt eget gröna refugium. Min tillflyktsplats för stillhet och eftertanke.


























3 kommentarer:

  1. En stort varm kram till dig med mycket värme

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig och skickar en varm kram!
    Sivan

    SvaraRadera
  3. Du har sååå... hemtrevligt, mysigt så
    här hoppas jag verkligen du hittar till-
    baka till gamla,fina Mickan!!! Tänker på
    dej och vill att du ska komma igen!!!
    Styrkekramar från Sjunnen.

    SvaraRadera