måndag 19 november 2018

Pyssel inför Advent

Jag har ägnat mig åt datorjobb jättemycket på sistone. Och jag har fortfarande massor av datorjobb men under söndagen kände jag att jag bara måste ta ledigt från skriv-, och tankejobbet och ägna mig åt något annat.

Varför inte ägna sig åt lite adventspyssel och myspys? 

Du får hänga med en sväng! 

Rudolf sätter sig mitt i kransarna

Lite glögg passar bra ute medan vi samlar in lite av skogens skatter

Husfar samlar lite granris

Nu börjar jag mitt skapande av kransar

Husfar fixar på gårdens mjölkbord

Nu har årsglöggflaskorna åkt fram

Nu ska jag börja skapa 

Jag hålls i selkammaren där det är lite värme.
För säkerhetsskull har vi lite extra värme i form av het glögg

Jag försöker binda mosskrans


Geten kom och hälsade på och undrade va i allsin dag matmor hölls med?

Medan jag står i selkammaren hålls Husfar ute på gårn och gör adventsfint
här sätts ris i korg och en glad tomte upp på gårdens mjölkbord


Min första krans hamrar på köksdörren

Jag hade påhälsning båd ute och inne 

PonnyPojkarna



Min andra krans är till stalldörren

Randis kom smygandes för att kolla i läget


Tredje kransen blir till "finverandans" ingång
Johanna Nöffe höll sig undan när det rådde sådan kreativitet i stallet

En ljusslinga på trollbordet gör det genast lite juligare

Kransen på plats på verandan.

Nu har sommarblommorna fått ge plats åt vinterpynt
Älskar när det kommer upp små ljuspunkter i gårdens annars så mörka bodar


Mysigt pyssligt juligt på gårdens mjölkbord

Adventsfint 

Kissen måste kolla in Tomten! 









6 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick följa med och se hur fint och mysigt ni fixar till advent.Det är också härligt att se alla djuren som är med er. Kram Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Sivan - nöjet är helt på min sida. Är så glad att du vill följa med :-) Kram vännen

      Radera
  2. Åhhh sååå fint du gjort överallt 💖💖💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, inte överallt precis men här och var åtminstone. Älskar när det glyrar här och där ute på gården där det annars är mörkt och livlöst. Kram Ulla

      Radera
  3. Oj vilka julkänslor du fick fram hos mej!!
    Sååå... jättemysigt och stämningsfullt!!
    Nu är det bara julen som fattas och den är snart här !! Ska bli roligt i år,vi har ju liksom ni en liten prinsessa (1år den 15/12),och se hennes reaktion på alla ljus
    och tomtar!! Kanske blir det paket oxå!!
    Ha det nu bra och njut av allt fina ni gjort!! Kram Monica.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mysigt att pyssla lite. Jag blir lite sur på mig själv för att jag så sällan gör så här. Det var en underbar söndag Monica. Hoppas du och V och Prinsessan har det toppen!

      Radera