lördag 14 april 2018

Tant på vift!

Pssst.
Jag lever.
Mår hyfsat till och med.
Men åh vad det är mycket nu.

Extremt stressigt och mycket att göra på jobbet, det känns som att jag inte hiner med något annat än jobb och resor.

Men nu har jag en stund innan jag ska iväg igen.

Delar lite bilder från de senaste dagarna, har bland annat varit i Stockholm på jobb. Bodde i ett litet rum utan fönster med fototapet runt alla väggarna som fick mig att förflyttas som om jag stod mitt på Stortorget i Gamla stan i advenstid och julefröjd.

Jag tyckte jag behövde byta miljö från mitt hotellrum så jag gick på bar - inte vilken bar som helst utan Stockholm Icebar. Man fick en stor poncho med tillhörande vantar att ta på sig, vantarna behövdes ty det ingick en drink i inträdet och den serverades i en isklump! Allt var av is. Bardisken, glasen, väggarna. Kul! Jag träffade massa människor och pratade lite kors och tvärs, roliga möten med människor jag aldrig kommer träffa igen.

På morgonen kokade jag vatten i hotellrummets vattenkokare och gjorde mig ett par koppar kaffe. Senare på dagen skrev en väninna till mig att det hade gjorts en undersökning om den mest förorenade och bacillfyllda saken i ett hotellrum. Man kunde tro att det var toaborsten men så är icke fallet - det är VATTENKOKAREN!!!! Ty folk använder den tydligen till lite allt möjligt - som att koka sina strumpor och kalsonger i... Jag blev lätt illamående måste jag säga...

Nähä, nu ska arbetsmyran Mickan jobba vidare!

Handslag Famntag Klapp och Kyss
















lägger upp benen och vilar uttröttad i tågets bistro! 











1 kommentar:

  1. Lilla arbetsmyra,har saknat dej!!
    Roligt att få se bilder ifrån din resa!!
    Mysig bar du hittade!!Mindre mysigt
    med vattenkokaren!!Finns folk till allt!!Kram ha det bra! Monica.

    SvaraRadera