onsdag 12 april 2017

Precis som i sången

Det var precis som i sången. Jag vaknade tidigt en morgon och hörde ett vårregn och en koltrast sjunga sin sång.



Men vårregnet och koltrasten där ute i den knappt bräckta dagen, får anstå en stund ty jag vill kura gryning en stund till bland hundar och katter, vedspissprak och kaffedoft, levande ljus och rofylld musik inne i mitt älskade kök!

De här morgonstunderna, som jag ju pga jobb o uppdrag, inte kan åtnjuta varje dag, är för mig som en mjukt vadderad plattform från vilken jag tar avstamp inför dagen. Skapar föresatser hur jag vill förvalta den nyfödda dagen på bästa sätt. Viktiga stunder. Värdiga stunder. Vackra stunder. 

Ha en fin dymmelonsdag, alla ni fina, uti den rådande Stilla veckan...

2 kommentarer:

  1. Koltrastens vårsång är helt underbar.
    Jag brukar säga att han tackar för mat och äpplen som han fått under vintern, med sin sång.
    Fin dymmelonsdag till dig också önskar
    Sivan.

    SvaraRadera
  2. Åh, härligt att vi delar även den kärleken, bästaste Sivan!!!

    SvaraRadera