torsdag 4 februari 2016

Födelsedagsmorgon!

Idag fyller Eder Lanttant år!

Å jag är barnsligt förtjust över att bli uppvaktad på sängen!

Minns alla år då man som barn låg och rävsov, sprickfärdig av nyfikenhet, medan man väntade på Mor och syskonskaran som viskande o väsande gick nere i köket o förberedde frukostbrickorna med fika, levande ljus o presenter som strax skulle överlämnas till mig och min tvillingbror under det att skaran med varierande stämmor sjöng "Ja må dom leva..."

Minns att det var närmast magiskt när de sjungandes kom in i det mörka sovrummet med de två levande ljusen som lyste upp och kastade varma fladdrande ljussken över rummet. Jag log från öra till öra!

Att uppvakta familjens födelsedagsbarn på sängen i arla morgonstund blev en kär tradition som jag tog med mig när jag fick förmånen att begåvas med en egen familj och många, många födelsedagsbrickor har sjungande serverats på sängkanten här i huset.

Nu är emellertid även våra barn utflugna så någon sång blir det förvisso inte längre men lille Husfar känner sin hustru vid det här laget, fattas bara annat då vi ju firar j30 år som gifta i år, o ställer sin klocka på 04.30 så att han ska hinna uppvakta mig på sängkanten med lite fika o levande ljus!

Idag hade älsklingen nästan slagit knut på sig för idag blev det champagnefrukost med snittar o en stor underbar tulpanbukett - 04.45!!!

Dä ä kärlek dä!

Men champagnen har jag ännu inte korkat upp men snart kanske? Solen skiner fantastiskt idag - så pass att både jag, alla djuren, ja till och med myskankorna är glada.







De flyger och far över gården, jag ville göra detsamma men är jädrarimej för tung i gumpen för slika övningar...

Riktigt glada Födelsedagpussar o Bemärkelsekramar till er alla!!!

1 kommentar:

  1. Hoppas du har haft en alldeles underbar dag min allra goaste vän!!! kramisar från oss alla!

    SvaraRadera