fredag 30 augusti 2013

Tre Trygga Tanter


Tre trallande jäntor, nåja, åtminstone tre trygga tanter som inte blåser bort i första taget traskar barfota från ett förbrukat bete till ett nytt, ett frodigt och grönskande sådant.

Och vad ska man med grimma till när det ju bara är att linda en liten slinga man runt fingret och börja gå.

Tro det eller ej, men även Husmor SPRANG några meter intill Tionetta när denna inte kunde hia sig på slutet då hon fick se det väntande betet.



Husmor släppte henne emellertid ganska omedelbart då hennes, Husmors alltså, kondition inte är vad den en gång varit.

Blenda Piraten satte däremot efter märrarna upp över Norragärdet där Den Lille Havfruen, som lojalt sitter på sin sten, välkomnar sällskapet - även om hon hellre sett att den äntligen var hennes efterlängtande sjöman som kom släntrande över åkern.



Ja, även Husmor tycker att det vore synnerligen spännande om en stilig sjöman plötsligt kom släntrandes på skogsvägen - då kanske konditionen går upp på högvarv?

Nåväl. Tills nämnde sjöman torde komma vandrandes får hon allt nöja sig med Kärleken mellan de Tre Trygga Tanterna - och det är inte så illa pinkat det heller!



Trevlig Helg!!!

3 kommentarer:

  1. hej vännen<3

    dina märrar är bra vackra tycker jag<3 är det ardenner eller nordsvenskar?? nordsvenskar gissar jag på :) jag har säkert frågat detta innan ;) men åhhh vad fina dom är...å det där med att "snusa" in sig på dem å känna deras underbara hästdoft<3 nu blev jag bra snusahästgossesugen ;-) <3

    varm kram om dig

    SvaraRadera
  2. Snusahästgosesugen är en god egenskap Anna! Det är ardennermärrar, alla tre...
    Har du ännu inte köpt häst... vet att du varit sugen länge. Minns att jag sett vackra dottern gå intill någon häst på ett foto. Har du facebook? Om ja, så la jag ikväll in en underbar bild på en underbar flock ponnies! Jag lägger kanske in det här med sen.
    Mår du gott annars! Du fotar sååå skönt! KRAM om ANNATJEJEN!!!

    SvaraRadera
  3. hihi du GO`DU :-D

    det är en riktigt mysig ras både ardennrar och nordsvenskar...så vackra och mycket mysiga att rida på<3

    det var många år sen som jag va en riktigt inbiten hästatjej:-) men när jag idag har ridit, så märker jag att det "satt i ryggmärgen" och snusa-häst-gose-sug kommer alltid finnas kvar:-)

    de bilderna där vår lilla flicka varit med hästar, är tex när vi är och hälsar på min barndomsvän som har hästar (en av dom som är en shetlandsponny) lever än idag och är den häst som jag red mest på när jag var barn där <3 vilken minnen hon å jag har ihop<3 lilla madick<3 hon heter madicken:-)

    hihi undra va gubben min skulle säga om jag gav ängela en ponny nu i födelsedagspresent ;-) då skulle han bli bra häpen ;-)
    jag tänker söka dig på facebook iallafall, vore skoj :-) <3

    "hästa-snusa" mycket åt mig oxå på dina märrar<3 :-)

    varm kram

    SvaraRadera