fredag 6 juli 2012

Geteskönt - höet ä bärgat!


Geten G(r)eta har ordet:

- Pjuuh!!!!!!!!!
- Fy bövelen sicken nervpress!
- Ja ä helt slut!
- Getetrött!






- Dä va nära ögat - regnet hängde ju bokstavligen i luften!
- Dä ha de gjott änna sen i går afton!
- O Husmor har varit ilskare än vanligt!
- Dä ä ju en pärs bara dä!
- Man får liksom huka sig i busken när hon kommer stävjandes genom gräset med storstövlarna!
- Nåja, men nu så...



- Men nu kan en stackars gettant som jag äntligen andas ut. 
- För nu JÄSTRAR Ä HÖET BÄRGAT!!!!!
- Vintern ä räddad!
- Maten ä räddad!
- Jag ä räddad!


- Å i bästa fall kan te å mä husfriden hos husbondsfolket här på gårn va räddad! 
-  Men nä förresten, dä ä så osannolikt att örat kroknar bara jag tänker tanken...





- Nåja, hur som helst ä dä GETESKÖNT att höet ä klart!

(Skadeglatt brääääk)

- O nu kan dä däringa jäklar regnet strila bäst dä vill! 
- O jag hukar mig inte i busken längre när Husmor kommer ångandes. 
- Inte på ett tag i alla fall. 
- Inte mer idag. 
- Åtminstone inte närmsta stunden. 
- Eller jo, kanske...


- Gulp!
- Va tusan - där kommer ho ju ångandes! 
- För häcklefjäll - ä ho fortfarande ilsk?
- Trots att höet ä bärgat???


- Kanske bäst vi hukar oss i busken ett tag till - trots att höet ä bärgat... 

2 kommentarer:

  1. Men henne missade jag helt när jag var hos dig!!!!! Kramisar från oss alla till er alla! och ha en redigt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Missade du den ilska Husmor menar du:-). Ja, men det ska du va lika glad för - hon är ingen hit att möta... Skön helg på Er oxå! Kram!

    SvaraRadera