onsdag 15 juli 2020

En regnig sommarmorgon

Man får ta sig för det man kan när man vaknar upp till ännu en regnig sommarmorgon. Njuta av vackra blomster, klappa en katt, sköta om hönsen, glädjas åt mina vackra vaktelägg, sätta en deg, uppskatta förfäders hemvävda och handbroderade bakhandukar, sätta händerna i en deg, göra goda fröfrallor, lyssna på ljudbok och sommarmusik på låg nivå i bakgrunden.

Så kan en regnig sommarmorgon också fyllas med livsglädje och livskvalitét!












Puss och Kram,
Er Mickan

2 kommentarer:

  1. Jag mår bra när jag bakar. Det är bra mot oro i dessa tider för mig. Jag ger bort till de mina och så blir de glada. Vilken fin gul
    färg på det det uppvispade ägget! Kram från Sivan

    SvaraRadera
  2. En regnig morgon är som gjord för bak,här
    blev det tekakor häromdagen. Så fina frö-
    frallor du gjort.Och har man inga djur att
    pyssla om,och "gubben" är ute!!??Då kan man
    tjata lite med dej,Mickan!!Ha nu en fin
    ThorsDag i Kärr solen kommer nog fram idag
    kramisar/ Monica

    SvaraRadera