onsdag 17 juni 2020

Blombukett och Göken

Gomorrhår!



Efter att ha skött höns och Krax gick jag ned bak lagårn och ut i ängen och plockade en bukett av prästkragar, vallmo, blåklint och lite vackra strån.

Katter och hundar gick nära nog ljudlöst omkring mig. Medan jag plockade blommorna fick jag ynnesten att lyss till både tuppar och gökens galande - ren njutning!

Buketten har jag placerat i min blå trevliga handdrejade tupp av lera. Den ska stå bredvid mig idag då jag är uppkopplad på videolänk hela dagen så jag kan bjuda mina kurskamrater på lite blomsterglädje och midsommarfeeling.

Man kan dela med sig av Det Goda Landsbygdslivet på små enkla sätt som att visa sina medmänniskor en bukett nyplockade blomster.

Så nu bjuder jag dig på lite fägring också. Med lite extra kuriosa som göken som gol...

Ha en jättefin onsdag, var rädd om dig!

 Kärlek och Leenden, Mickan

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen något speciellt med att höra göken. Det har jag inte gjort på många år.
    En fin dag önskar jag dig!
    Kram från Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig!!!! Det är absolut något speciellt med göken. Jag har i många många år gjort mentala anteckningar när jag hört göken först, det sker i regel från någon vecka in i maj till några veckor ytterligare. I år dröjde det innan jag hörde göken, men maken påstår att han hörde göken två veckor innan jag hörde vederbörande Ko-Ko, Ko-Ko....... Men nu så :-)

      Radera