lördag 9 maj 2015

Svårflirtade Väktare


Jag har bett Cat Russell agera väktare och utgöra personskydd åt ett i holken inkvarterat blåmespar. 

Att jag bett Cat Russell om detta är följden av en deal med herr Blåmes som i år verkligen INTE vill se Herr Flugsnappare komma likt en Sturmbannführer, peka med hela vingen och köra det stackars blåmesparet på porten därför att Herr Flugsnappare själv ämnar flytta in i holken med sin rysligt reproduktionssugna Fru Flugsnappare.

Sagt och gjort. Cat Russell fick ta första passet och freda  holken från Sturmbannführer Flugsnappare.
 



Men i morse var han trött och´ville bli avlöst så han kunde sträcka på sig och lägga sig att vila en stund i vårsolen. 


Och även en katt kanske kan behöva vila. Så jag bad därför Farbror Nils att avlösa Cat Russel. 

Farbror Nils, däremot, gäspade bara lojt och sa: Det ger jag blanka katten i. 
(det är emellertid oklaret huruvida det här han som är den blanka katten...) 


Då bad jag Fin-Dos. Hon sa: Jag trivs mycket bättre här, under mitt kökstak där jag kan sitta och lukta på alla blommorna... 

Då bad jag Randis. Hon sa: Jag är inte riktigt i balans... 

Då bad jag Curry Cat: Han sa: Skojar du? Jag gillar bara stekta sparvar...

Då bad jag trillingarna. De sa: Nej vi har just tagit siesta i Lutan.

Så jag är rädd, Herr Blåmes, att du får strida själv en stund mot Herr Sturmbannführer Flugsnappare... 

Men det fixar du - du är ju ingen mes!!! 

Eller.... Öh... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar