fredag 1 maj 2015

Kärlek Limouisine och Våreld


Igår hade jag förtroendet att hålla vårtalet i grannsocknen N:a Sandsjö.

Temat som genomsyrade vårtalet var: Släpp Kärleken loss - det är vår!!!

Med lekfullhet, kärlek, allvar och humor fick jag tillsammans med en ryslig massa insockes och utsocknes, lantisar och stabor, välkomna våren till byn!

Å är man en Lanttant som ska hålla vårtal i grannsocken, ja då gäller det att åka ståndsmässigt. Dotter och Svärson kom och hämtade Husfar och mig - i denna Lincoln Limousine.


Å så åkte vi tre generationer till majbrasan i Sandsjö! Hehe.

Minstedräng var lyrisk:
"Åka aggarbil!"

"Måmå mä?"

"Måmå mä åka stora svatta aggarbilen?"

 Klart Måmå sulle mä...


Så här glad va Måmå när talet var över.

Mest glad var jag kanske över de många, en del för mig helt främmande, människor som kom fram och spontant omfamnade mig och sa:

"TACK!"

"Tack för att du kom hit och spred Kärlekens budskap!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar