fredag 12 december 2014

Mitt livs första AW

Något stort står för dörren. Ja, julen förstås.

Men även något annat.

Som är stort.

I alla fall för mig.

Antagligen endast för mig.

För andra är det  nog mer eller mindre vardag.

Men jag står inför en stor premiär i livet!

Nämligen: MITT LIVS FÖRSTA AFTERWORK!!!!



Och inte var som helst!

Utan i Långtbortistan!!! Du milde!!!

Jo, du läser rätt. Långtbortistan minsann!

Rätt, jag har samlat ihop det stackars mod som finns här och var ifrån tårna upp till hjässan, samlat allt mod i en påse och djärvat till mig så pass att jag ska våga åka tillbaka till LÅNGTBORTISTAN!!!

Det har tagit ett helt år men nu så...

Nu ska jag för första gången sedan jag sade upp mig på Hallpressen våga mig till Långtbortistan igen. Jag slutade ju väldigt abrupt och fick aldrig chansen att säga hej då till alla vänner, kollegor, samarbetspartners som jag lärde känna under mina år som "civiliserad" och fastanställd journalist.

Det blev aldrig heller att jag blev inbjuden till någon mer officiell avtackning av något slag så det är faktiskt så att från den ena dagen till den andra så var jag i princip bara borta från redaktionen - återbördad till lantlivet, till hagar, ängar, dyngstackar och vedhögar - och till alla djuren. Och här har jag förblivit.

Men nu har jag blivit modig nog!!! Jag ska åka till Långbortistan igen! Frivilligt dessutom. Ja... helt på eget bevåg om saningen ska fram.

Varför? Jo, jag LÄNGTAR efter att få återse nya och gamla vänner, kollegor, sambarbetspartner, "intervjuoffer", politiker, företagsledare, entreprenörer och profiler som jag lärt känna både innan och under mina år som civilicerad och anställd journalist i Långtbortistan.

Sen är det en annan sak...

Jag har aldrig varit på After Work i hela mitt liv! Visserligen lärde mig bästekollegan Kerstin Arwidsson att After Work är när några arbetskollegor samlas efter jobbet och går ut och tar sig något att dricka - men jag kunde aldrig delta för efter jobbet, som alltid blev sent, satte ju jag mig istället i bilen och tuffade hela lååånga vägen hem till farmen...

Men sedan jag blev egenföretagare så har det hänt ett par gånger att jag och mina arbetskollegor samlats här på gården och tillsammans gått iväg...


... och tagit oss lite att dricka...




MEN NU JÄDRAR HÖRNI!!!!

Nu är det dags!

Nu ordnar jag, i samarbete med Familjen Ericsson CITY HOTEL i Jönköping, ett juligt kuligt After Work och Julklappskväll på onsdag den 17 december mellan klockan 16 - 19 med SPECIALMICKANISMPRISER på både dryck och kvällsbuffé.

Och jodå, givetvis har Eva och Isaberg Förlag med sig ett gäng Mickans Mustiga Mickanismer så man kan julklappsinvestera lite så där på Lillelördagen innan Jul!

Även här erbjuds SPECIALMICKANISMPRISER - vad sägs om Mickans Glada Almanacka för halva priset!!!! 100 kronor istället för ordinarie 200 kronor.

Eller hela bokpaketet om alla fyra årstidsböckerna för bara 600 kronor istället för ordinarie 800 kronor.

Mickans Tänkvärdhetrer, vykort och Julkort finns också bland utbudet.

Du som vill komma och som vet med dig att du kommer vilja ha dina böcker signerade - förbeställ gärna signeringarna så blir det både enklare och tidsbesparande för både dig och mig!

Skriv, sms:a eller ring: mickan.thor@icloud.com, 0730 510 520

SUPERDUPERMEGAMYCKEVÄLKOMMEN
hälsar
en smått nervös Lanttant... 

... som nu emellertid ska börja googla på vad, och hur, man egentligen gör och beter sig på AFTER WORK...


3 kommentarer:

  1. Heja på! Hade gärna tittat in en sväng. Men Sissela Konradsdotter jagar på mig och i kulisserna väntar Emanuel Andersson och Sigrid Birgersdotter Grip.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajaj, men det är rätt. Sissela blir intre nådig om du viker av från åtagandet. För att inte tala om vad Emanuel och Sigrid Grip kan ta sig till!!! Det blir fler gånger!!! Kram och all lycka och njut nu av din bloggfria helg :-)

      Radera
  2. Jag ska minsann försöka komma nu när du är i trakterna! Kram å allt

    SvaraRadera