lördag 5 september 2020

GURKINLÄGGNING


Fick en liten gurkplanta av Dottir Lowisa på försommaren. Den planterades i en stor hink och har nu gett resultat och levererat ett tiotal gurkor. 

Då de inte är så goda att bara skiva och använda på smörgåsar och sallader tänkte vi att de kanske passade att läggas in i lag och bli trevligt sällskap till höst och vintermaten. 

Här kommer några bilder från vårt pysslande med gurkorna. 
























Och medan vi pysslade med detta hade vi kvalificerad valpassistent av Freddie! 



5 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att pyssla med inläggningar tillsammans.vi har gjort äppelmos denna veckan. En bra dag önskar Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur har du det med skadedjur på äpplena i år Sivan?

      Radera
    2. Vi gjorde moset av Transparente blanche,de var fina. Annars så är det många som har svarta fläckar på de andra sorterna, som finns på ett familjeträd.

      Radera
  2. Trevligt när man kan umgås så här!!!!
    Inlagd gurka är ju så gott oxå!!!
    Nu förstår jag varför jag bara fick en
    minigurka på min lilla planta!!!(skulle
    planterats i något större)tack för tipset!!!
    Hoppas dom små och Dagny mår bra.
    Ha nu en fin söndag,var rädda om varann!
    Kram/M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gurkor behöver stora mängder jord och stora mängder vatten. De blev rikigt goda faktiskt, jag vågade knappast tro på det när vi höll på men nu, efter några dagar kan jag nöjt konstatera att det blev gott. Nästa år får du nog större gurkor du också Monica!

      Radera